Dimman ligger tät över älven

Just nu lever vi i gränslandet mellan höst och vinter, då våra dagar kanske mest känns gråa och trista. Men trots allt kan naturen vara mycket vacker i dessa dagar.

Häromdagen stack vi ner till älven för att fotografera och njuta av den mystiska dimman som tilltog redan kl 15.30. Trots det trista vädret, var det skönt att vara ute i den klara lite råkalla höstvinterluften.

Det finns flera olika typer av dimma; Sjörök eller blandningdimma bildas på samma sätt som röken från en kastrull med kokande vatten. Varm fuktig luft blandas snabbt med omgivande, mycket kallare luft. Denna dimma är vanlig över öppna vattenytor. Det ser ut som om rökslingor stiger från vattenytan.








Känns lite som filmen Mystic River.................


Kommentarer
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Heejj :D:D

Hur är det med dig?

Haft en bra dag?

Många kramisar!!! ;>

2009-11-11 @ 21:01:23
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: jessi

åååh va kul:D!! jag har massa vänner i hedemora, säter, borlänge(eftersom jag bor här) osv.. :D va hetrer dom om man får fråga?.. alltså gud, tack så mkt, jag har ingen header nu eftersom jag tröttnar och mina header blir så sjukt fula..:P

2009-11-11 @ 21:18:30
URL: http://jessikaevertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0