Köpmännen förstör julstämningen

Kan det verkligen finnas ett behov av JUL redan från mitten av oktober?


Oavsett vilken butik man går in i så möts man av alla dessa prunkande julsaker; juletiketter, marschaller, ljus, julprydnader etc. Vad jag förstått så väntade butikerna i alla fall förr, till julskyltningen, med att exponera dessa varor.

Som det känns nu är julen en enda stor kommersiell tid, som vi startar i princip två månader före julafton. Man kanske själv skall börja pynta redan nu, när butikerna själva är ute i så god tid?

Butikerna och dess innehavare förstör julen och dess stämning, förutom julsaker så erbjuds konsumenterna julmust, pepparkakor, glögg och russin i oktober!! Helt sjukt enligt min mening, kan NÅGON införa totalförbud av jul innan första advent?

Ska det vara på det här sättet kan vi ju börja fira påsk i januari - varför inte?


julsaker


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Håller med dig jag;) har tyckt samma sak i flera år.

Julen är ju redan över innan den ens börjat med denna hysteri.

Tråkigt men inget man kan göra nåt åt tyvärr...Kramen

2009-11-03 @ 01:33:53
Postat av: Penny

Behovet finns inte än för mig, men jag längtar till julen =)

När första advent kommer är jag först på julkartongerna.



Måste säga att du har en extremt snygg blogg. Helt i min smak.



Pinuppa ;)

2009-11-05 @ 21:45:33
URL: http://pinuppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0