Fotboll och fiskelycka

Dagens rapport från Danmark: SDFF slog danska Kalundborg GB med 5-0, stora siffror!! Men för att ta sig till semifinal var Hannas lag tvungna att vinna med minst 9-0, detta p g a att norrmän (tjejer) i gruppen spelade oavgjort i sin match, Typiskt!! Vinner tjejerna imorgon kan de bli 5:a i sin grupp, dessa matcher spelas på lördag. Väntar med spänning på att höra resultatet från morgondagens match som spelas 10.50......

För min del har dagen varit hektisk, det har varit mycket folk ute - så timmarna bara "rann" iväg, snabbt som bara "attan". I Åre är det EU-toppmöte, så Östersund kryllar faktiskt av poliser - inte för att jag förstår varför de är här, dom borde ju husera i Åre. Det är 300 poliser här i Jämtland just nu, för detta politiska möte!!!! (ibland finns det pengar). Tror inte jag sett så många "snutar" på en och samma plats samtidigt. Men, men -  jag vet inte varför det är så speciellt med män i uniform - men man "vände" ju på huvudet mellan varven ....










 

Efter en god middag tillbringade jag några timmar ute i Böle (hur många ställen i Sverige finns det egentligen som heter Böle?) Platsen finns en bit utanför Östersund, på vägen mot Oviken. Där har vi några små stugor och min mans lillasyster har byggt hus därute. På denna vackra plats finns en brygga vid Storsjön - där har jag suttit några timmar ikväll. Med en fantastiskt klar utsikt mot fjällena har jag suttit ensam på denna brygga och fiskat. Fiskelyckan resulterade i 14 aborrar, en hel del smått som jag "kastade" tillbaka i sjön - men även fem fina matbitar. Jaha och vem skall rensa dem och frysa in? Jag kan inte rensa fisk, tur att man har en snäll svärmor som vet vad som skall göras!! Med lite tur och vackert väder kanske man kan "slänga" dem på grillen till veckan!










Kramiz på Er alla !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0