Beroende

JAG ÄR BEROENDE - av min dator och min mobiltelefon! Helt sjukt - men sant!

"Ett nytt folkhälsoproblem är under uppsegling i Sverige, datorfixering eller datorberoende. Tiotusentals svenskar uppskattas vara så fixerade vid sin dator att det närmast kan liknas vid ett missbruk."

Under flera dagar har jag haft problem med min internetuppkoppling, "den" har kommit och gått, och gjort mig smått hysterisk, inte kunnat läsa mail, inte kunnat varit "ute" på Facebook, inte kunnat läst bloggar o s v. Efter långa samtal med internetleverantörens support visade det sig att problemet inte var min utrustning, utan "felet" satt i ett gammalt teleskåp en par kilometer från bostaden.

Problemet löste sig således, en tekniker ordnade allt och vips var INTERNET tillbaka - tack och lov!

Dagen efter var jag i Östersund, strosade omkring i stadens nya galleria, och vad händer? Någonstans mellan butiken Gina Tricot och butiken Monkii lägger jag ifrån mig mobilen! Efter någon halvtimme upptäcker jag att min mobil saknas, återigen helt hysterisk!

Jag får låna en mobil och "springer omkring" i köpcentret och "ringer" till min mobil och hittar den till slut i butiken Gina Tricots kassa, men under tiden har jag hunnit tänkt 100 tankar, "tänk om någon tagit mobilen", "vem har ringt", "vem har skickat sms"? Tack och lov var det någon som lämnat in min mobil till kassan!




This is the map of INTERNET - and I´m addicted!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0