Rosa Bandets Oktoberkampanj...

…startar idag… 20091001 - till stöd för Bröstcancerfonden!

Bröstcancer ligger mig väldigt nära - jag har släkt, vänner och andra anhöriga som drabbats av denna fruktansvärda sjukdom. Jag har förlorat två personer i min närhet i denna sjukdom, detta är en av anledningarna till att jag tycker att det är mycket viktigt att ställa upp - tillsammans kan vi alla göra något för forskning kring bröstcancer. Som kvinnor kan vi själva drabbas- gör vad du kan!

Rosa Bandet har blivit symbol för kampen mot bröstcancer. Det började användas i USA i början av 1990-talet. Initiativtagare var Evelyn Lauder, svärdotter till kosmetikföretaget Estée Lauders grundare. Rosa Bandet spreds snabbt och används idag av bröstcancerorganisationer världen över som en samlande symbol.

"Med en gåva till Bröstcancerfonden stöder du bröstcancerforskning. Idag är den relativa 10-årsöverlevnaden i bröstcancer ca 74 procent, men det finns mer att göra. En gåva till Bröstcancerfonden innebär också ett bredare stöd, till kvinnor som idag lever med bröstcancer och deras anhöriga. (Bröstcancerföreningens hemsida)".


Oktober månad präglas av olika evenemang som stödjer Bröstcancerfonden. Flertalet är företagen som stödjer fonden, bl a: Guldfynd, Albrekts Guld, Ahlgrens bilar, Orrefors Glasbruk, Tokyo Spirit Ouch by ko-ko-no, Intersport m fl.


rosa

Ett inköp gynnar forskningen - gör vad du kan!

Kommentarer
Postat av: Nils

Gillar din blogg. Du tar upp bra behjärtansvärda saker också.

Hej

2009-10-02 @ 09:24:27
URL: http://nilsmohlin
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Det är viktiga frågor, bra att du tar upp det och engagerar dig! Har funderat på att köpa ett sånt där band, men jag har inte hittat något här i närheten.



Kram

2009-10-03 @ 12:14:42
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: cindy

Det där första bandet med läderband var riktigt snyggt, vart hittade du det?

2009-10-03 @ 16:25:16
URL: http://lifeofcinderella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0